EVALUAREA PSIHOLOGICĂ A COPIILOR ȘI A ADOLESCENȚILOR
În cabinetul psihologic PSIHOTOTAL
Bârlad te așteptăm dacă intenționezi să realizeazi evaluarea psihologică a copilului
sau a adolescentului tău. Evaluarea psihologică este un proces pe cât de
important, pe atât de laborios, care furniza informaţii complete şi precise și
se bazează pe colectarea datelor de la mai multe surse de informare, utilizând
mai multe metode (multi-method, multi-informant assessment) prin intermediul a
55 de teste psihologice etalonate şi validate pe populaţia din România, care
permit evaluarea următoarelor domenii: aptitudini cognitive, personalitate,
emoţii şi comportamente, valori şi interese, strategii de învăţare, evaluarea
neuropsihologică a dezvoltării.
Evaluarea
multiaxială a dezvoltării copilului/ adolescentului se
realizează în două etape:
a) etapa I
Sceening-ul
constă în evaluarea primară a tuturor dimensiunilor dezvoltării, pentru a-i
identifica pe copiii/ adolescenţii din grupurile de risc.
b) etapa a II-a
Evaluarea
diagnostică (avansată) se realizează numai de către psihologul avizat, cu
instrumente specifice. Toate probele sunt adaptate şi etalonate pentru
populaţia românească şi sunt acreditate de către Colegiul Psihologilor din
România. Psihologul poate recurge la evaluarea diagnostică fie după ce a făcut
screeningul şi se concentrează apoi pe grupurile de risc (major şi minor), fie
independent de screening, în baza propriilor sale decizii profesionale.
Evaluarea multi-method şi
multi-informats
Cuprinde
diverse tipuri de instrumente de evaluare, specifice pe tip de competenţă
evaluată, pe grup de vârstă şi pe tip de informator (părinte sau educator).
Evaluarea
curentă şi evaluarea longitudinală a dezvoltării copilului şi
adolescentului unei evaluări a copilului
/ adolescentului pentru care părintele a optat la un moment dat (evaluare
curentă) și a permis generarea unor concluzii la acea dată, i se poate adăuga
realizarea repetată a evaluării unui copil, la diverse intervale de timp
(evaluarea longitudinală). În acest fel, părintele și copilul / adolescentul au
acces atât la situaţia actuală, ci şi la o tendinţă, iar tendinţa este, adesea,
mult mai informativă decât „fotografierea” situaţiei actuale.
Evaluarea dezvoltării a
copilului şi adolescentului poate avea o varietate de scopuri:
- a face screeningul sănătăţii mintale pentru a-i identifica pe copiii şi adolescenţii din grupurile de risc;
- a stabili dacă dezvoltarea competenţelor lor îi face adaptaţi pentru şcoală şi le asigură succesul şcolar;
- a stabili prezenţa/absenţa unei tulburări mentale;
- a identifica cauzele eşecului şcolar sau a performanţelor academice scăzute;
- a sprijini procesul de autocunoaştere;
- a focaliza intervenţiile remediale, a stabili un program de intervenţie individualizat, care să conducă la optimizarea funcţionării psiho-comportamentale.
Programe online psihologice de intervenție și dezvoltare personală pentru
copil & adolescent, unde faci o plată unică și copilul / adolescentul are acces
NELIMITAT până la împlinirea limitei de vârstă:
Cu stima,
Psiholog principal GRAPĂ CARMEN
Mobil 0743570171