EXAMINAREA PSIHOLOGICĂ ÎN DOMENIUL PROFESIONAL (viitor angajat / angajat / reîntoarcere în activitate)

 

https://cabinetpsihototal.blogspot.com/p/examinarea-psihologica-in-domeniul.html

Dacă ai angajați în afacerea TA, poți să îți faci viața profesională mai ușoară și să-ți sporești competitivitatea pe nișa în care ai ales să activezi, prin cererea unei echipei de lucru imbatabile, care să-ți permita dezvoltarea afaceri tale .... doar dacă alegi  să folosești ultimele descoperiri din domeniul psihologiei muncii și a organizări mediului de lucru ținând cont de abilitățile, competențele și sănătatea mentală a angajaților.




Tipuri de examinări psihologice:

   Examinarea la angajare / reangajare urmăreşte:

  determinarea şi evaluarea gradului de reprezentare a structurilor aptitudinal-atitudinale şi a modului cum acestea sunt dinamic angrenate în structura reală a profesiei.

·         Examinarea la menţinerea în funcţie (control periodic) urmăreşte:

  gradul de dezvoltare şi perfecţionare aptitudinală pe baza acumulării de experienţă, gradul de conservare a funcţionalităţii structurii psihocomportamentale diagnosticate anterior, evaluarea dinamicii factorilor psihici în raport cu vârsta, solicitările locului de muncă, tipul de transport;

    constatarea unor modificări ca: uzura precoce, oboseala cumulată etc., ce pot antrena disfuncţii ale sistemului, atât la nivel aptitudinal (deficit de comutare a atenţiei, deteriorarea capacităţii de organizare a activităţii, dificultăţi în luarea deciziei, afectarea psihomotricităţii), cât şi la nivel atitudinal-caracterial (agresivitate sau anxietate, diminuarea activismului social şi a sociabilităţii).

·         Examinarea la contestaţie urmăreşte:

    măsura în care ineficienţa în plan aptitudinal-atitudinal constatată la examinarea anterioară s-a datorat unor cauze psihice structurale sau a fost de natură conjuncturală;

   constatarea situaţiei în care nivelul unora dintre aptitudini nu se ridică la gradul de dezvoltare necesar, individualizat şi în funcţie de experienţa profesională;

    dacă există posibilităţi compensatorii sau formative în plan aptitudinal;

   dacă motivaţia, echilibrul psihic, capacitatea de a se mobiliza intervin favorizant în păstrarea calităţii comportamentului profesional.


Examinarea la sesizare are caracter strict individualizat, dependent de situaţia care impune investigaţia psihologică, şi va urmări stabilirea cauzelor comportamentului deviant sau ale scăderii importante a eficienţei profesionale. Această examinare se efectuează pe baza unor solicitări scrise din partea angajatorului sau a altor organisme abilitate şi va cuprinde motivarea pentru care se solicită reevaluarea, însoţită de documentele constatatoare.

Examinarea psihologică permit acum și evaluarea:

stilului de munca al angajaților, modul individual de raportare la muncă sau la contextul organizațional și de abordare a sarcinilor profesionale, depinde de un set de dimensiuni psihologice individuale care rezultă din coroborarea unor trăsături de personalitate, patern-uri atitudinale, preferințe motivaționale sau comportamentale;

toleranta la incertitudine a fiecarui angajat sau preferinta sa pentru un anumit mediu organizational sau context profesional; evaluarea preferințelor individuale de raportare la situațiile profesionale complexe, marcate fie de o incertitudine minimă (control), fie de o mare incertitudine (explorare); 

stilul personal de muncă a fiecaruia angajat permite evaluarea modului individual de raportare la muncă sau la contextul organizațional și de abordare a sarcinilor profesionale; 

stilul personal de comunicare si de raportare la situatiile care presupun interactiunea sociala directa sau mediata online ; 

trebuințele/ nevoile motivaționale dominante, cele care stau la baza aspiratiilor, motivatiilor si deciziilor profesionale curente ;

persistenta motivationala in realizarea sarcinilor curente sau in efortul directionat spre atingerea obiectivelor (ambitioase) pe termen lung ; 

stilul implicarii motivationale individuale, preferinta sau tendinta unei persoane de a fi motivata de anumite scopuri finale - placere, recompensa, provocare, recunoastere ; 

specificul stilului de conducere personal si tendinta spre una dintre cele doua forme de leadership - 'tranzactional' sau 'transformational' - detaliata prin intermediul a 11 dimensiuni diferite ; 

intentia de a parasi actualul loc de munca sau de a face o schimbare profesionala semnificativa si cauzele sau motivele care ar putea sta la baza unei astfel de decizii .

 .... evită să recrutezi personal la întâmplare bazându-te doar pe simțurile tale. Aleg să fii profesionist și ... chiar se poate și mai mult - la un click  distanță 

😉Vrei să vezi cât de simplu este ?! ... Primești pe e-mail rapoarte complete pentru (potențialii) angajații tăi. 

.... UPS !😌 nu te descurci cu calculatorul? ... Se rezolvă! ... te întâlnești cu psihologul și primști rapoartele pe suport hârtie.

Ți-am spus că este simplu ... !



Cu stimă pentru decizia ta de a reuși!

psiholog Grapă Carmen

mobil 0743570171

Postări populare de pe acest blog

CABINET PSIHOLOGIC PSIHOTOTAL

SERVICII de EVALUARE, PSIHODIAGNOSTIC și PSIHOTERAPIE OFERITE DE CABINETUL PSIHOLOGIC GRAPĂ CARMEN