Adresa cabinetului, datele de contact psiholog Bârlad

Faceți căutări pe acest blog

Diagnostic și evaluarea psihologica clinica a copilului / adolescentului / adultului cu dizabilitați

psiholog Barlad, cabinet psihologic PSIHOTOTAL Barlad


Are ca principal scop de a înțelege funcționarea psihologică, de a furniza medicului / comisiei medicale, instanței de judecată, cadrelor didactice (în cazul copiilor/adolescenților care urmează o formă de învățământ) și familiei informații psihologice, care să fie în interesul bunăstării psihice și emoționale a subiectului supus evaluării, urmărin adaptarea sa și creșterea calității vieții.

Evaluările psihologice pentru copii și adolescenți sunt cerute pentru diverse motive: comisii medicale, dificultați școlare, tulburări de comportament, tulburări de dispoziție, tulburări de conduită alimentară…  etc. 

    Adulții solicită evaluare psihologică pentru tulburări afective și comportamentale, dificultăți relaționale, tulburări de memorie, la solicitarea medicului specialist, la solicitarea angajatorului, la solicitarea instanței de judecată sau a procurorului … etc. 

Evaluarea psihologică este importantă pentru următoarele motive:

  •       Pentru a determina gradul de handicap: Evaluarea psihologică ajută la stabilirea gradului de handicap, care determină în ce măsură persoana cu handicap are nevoie de protecție și asistență din partea statului.
  •    Pentru a identifica nevoile speciale ale persoanei cu handicap: Evaluarea psihologică ajută la identificarea nevoilor speciale ale persoanei cu handicap, care pot fi de natură medicală, psihologică, socială sau educațională.
  •     Pentru a elabora planul de intervenție: Evaluarea psihologică ajută la elaborarea planului de intervenție, care are ca scop sprijinirea persoanei cu handicap în dezvoltarea abilităților și competențelor sale.

    Pe parcursul evaluării psihologice urmăresc strângerea informațiilor despre beneficiar, a căror analiză și organizare să conducă la emiterea ipotezelor diagnostice și apoi la obiectivele intervenției de recuperare și de dezvoltare personală. 

    Punctul de plecare în activitatea mea profesională, îl reprezintă ecuaţia comportamentală formată din:

a)       variabile non-psihologice:

a.mediul – condiţii exterioare de viaţă (situaţia rezidenţială, socio-financiară, familială, educaţională / profesională)

b.fiziologice – condiţii fizice pentru boală, afecţiunile, dizabilităţile, capacitatea de a face faţă stresului psihic, adicţia de droguri sau alte substanţe şi anomalii

b)      variabile psihologice:

a.cognitive (abilitatea mentală): concentrarea, memoria, inteligenţa, creativitatea – măsurate prin stilul de muncă, conştiinciozitate, îndemânări şi prin teste psihologice

b.emoţionale – evaluate din punct de vedere a stabilităţii emoţionale. Ştiut fiind că în anumite situaţii, emoţii de tip frică, vinovăţie, catastrofare sunt decisve pentru manifestarea comportamentală.

Măsuri pentru creşterea obiectivităţii în aplicarea testelor psihologice

         Plecând de la ideea că transparenţa este o bază importantă în crearea relaţiei de încredere, pentru a creşte obiectivitatea în aplicarea procedurilor standardizate recurg la:

  •  explicarea scopurilor şi a planului de desfăşurare a evaluării psihologice;
  •  explicarea rolului subiectului supus evaluării şi a psihologului;
  •  adresez întrebări subiectului cu privire la ideile sale în ceea ce priveşte
  •  evaluarea psihologică cu scopul de a corecta aşteptările nepotrivite;
  •  menţionez posibile dificultăţi, dar şi modul în care acestea pot fi gestionate;
  •  obţin de la cel evaluat acordul cu privire la modalitatea în care trebuie procedat.
      Pentru a începe evaluarea psihologică, trebuie să contactați psihologul atestat pentru evaluarea persoanelor cu handicap. Cabinetul PSIHOTOTAL Bârlad oferă acest serviciu psihologic. Pentru persoanele imobilizate sau greu transportabile, psihologul se va deplasa la domiciliul acestuia, în limita timpului disponibil.